09 januar, 2008

We have Touchdown!!!



Jeg fikk jobben!!!


Blue Lynx ringte nettopp og fortalte at Mexx syntes jeg var perfekt for jobben og vil veldig gjerne ansette meg så snart som mulig. Hehe det var digg å høre!!




Må ordne med SOFI-number her i Utrecht, og det før jeg drar hjem til Norge igjen. SOFI-number må til får at man kan bli ansatt i Nederland. Ordnes hos Gemeente-office (hehe forsøkte å ringe de, brukte vel 5min før dama i andre enden skjønte hva jeg var ute etter. Stort sett er de flinke i engelsk her, men ikke blant staten/kommunen), de trenger bekreftelse på at jeg bor et sted (skjønn det den som vil...), fødselsattest (jada på norsk er flott) og passet. Bekreftle på et sted å bo ordnes av husverten til Nuno, han kommer innom i løpet av dagen dag og signerer for meg. Og få selve SOFI-nummeret tar ca 1 mnd fikk jeg høre.... (minner om statlig saksgang hjemme i Norge).




Så nå er det hjem til Norge på søndag for å pakke ned leiligheta. Noe skal lagres, noe skal dumpes, noe skal sendes nedover. Må kjøpe noen flere plastikk-bokser (60liters) til å lagre ting i, samt noen gode pappesker for ting som ikke blir ødelagt.




Det blir nok litt vemodig å ikke bo i Norge... det er mye jeg kommer til å savne. Aller mest familie og venner. Men også trivielle ting som brunost, variert høyde på landskap, grantrær, bil (her sykler man!), språket norsk, grovt godt brød, vinter og snø.


Men det er jo ikke så himla langt lenger!! Det tar 2 timer med fly, koster ca 1.500Nkr tur/retur, så når savnet blir for stort får jeg ta en svipptur nordover.


Dette blir jo så bra, jeg får være sammen med Nuno, jeg har fått meg en god jobb i et trendy og veletablert firma, jeg får erfaring fra et nytt land og kanskje lære meg et nytt språk! LIVET ER HERLIG!! :)






Ingen kommentarer: