11 september, 2008

Slott, sjumils-støvler og øl.

Må fortelle om noe hyggelig, Kikki har også vært på besøk hos meg! :) Utrolig koselig når venninnene mine kommer en tur, jeg savner dere alle sammen utrolig mye!

Men en ting, når man er turist, det blir sinnsykt mye gåing! Spesielt mye da man ikke eier bil og må bruke labbene for å komme seg noe sted. Men med noen pitstops med tørsteslukning ala øl så går det utrolig greit!

Fredag tilbragte vi i Amsterdam hvor vi var på Anne Frank museumet, huset der de holdt seg skjult under 2. verdenskrig. Dette er jo en historie vi kjenner til og var interresant å faktisk gå i huset der de hadde oppholdt seg. Når vi sto i kø derimot, havnet vi mitt iblant en gjeng høylytte, trengende polsk turistmasse... som holdt foredrag, i køen, med trådeløs hodesett (skulle tro det gjorde saken roligere, men den gang ei) og lederen med mikrofon og sjablonger. Siden folk ville se disse sjablongene og trykket seg både mellom og forbi fant vi ut at det var like greit å fjerne seg fra gruppen. Nå hadde ikke vi spesielt lyst til å havne bakerst, bak 40 polske gærninger, så vi listet oss framover...intill dama med mikrofoner blir småhysterisk så 40 øyne havner på oss fordi vi sniker! "Eeeh du dama, nå kom vi SAMTIDIG som dere, og dere holder foredrag, vi forsøker å ikke trenge inn i deres gruppe, vi står tydeligvis i veien pga folk presser seg fram så ja, vi har tenkt oss foran dere. Beklager at vi forstyrrer."
Lørdag var det på med labbe-skoa igjen, ut med buss og til slottet De Haar. Og jaggu holdt dem ikke brullyp der den dagen, snakk om å være prinsesse for en dag! Jeg fortalte Nuno at jeg skrev meg opp på venteliste, siden det var 2 års ventetid... Skal si gutten fikk hakeslipp!! Hehe men jeg bare tulla da ;) Slottet var nydelig, dog under restaurering. Hagen var stor som..tja, 10 fotballbaner? Var t.o.m en labyrint laget av hekk, lett å komme seg inn men ikke fullt så lett å komme seg ut igjen. Og det var et lite vannhøl der og..eeeh... jeg mener øl-høl!
Kveldene ble tilbragt på diverse pub'er for å nyte mere øl :)
Søndag tok vi en kjapp sykkeltur for titte litt på byen.

Ellers kan jeg melde om overtidsjobbing ut av en annen verden! Stort prosjekt på gang som skal gjøres innen 1 mnd! Jaggu sa jeg smør... Jeg vet at jeg lever på en sånn rosa, fluffy, fantaskisky noen ganger, men jeg er neimen ikke alene hehe!

Ingen kommentarer: